Elestem. Se magamat, se a motort nem törtem darabokra. De maradandó sérülés azért keletkezett.
Az úgy volt, hogy egy esőtől taknyos úton haladtam. Nem gyorsan. -talán 40-nel mehettem, mikor megérkeztem ahhoz a kanyarhoz, aminek a végén annyira szar az út, hogy mindig be kell húzódni a felezővonalhoz.
Hogy ezt a behúzódást -és esetleges kicsúszást- megelőzzem, fékeztem. Lábfékkel.
...és ebben a pillanatban, a bal oldalamon megjelent a motor segge. Közepes erővel vertem oda magam. ---horzsolások és enyhébb ám napokon át érezhető derékfájás. Ennyi.
A motoron szinte semmi sem tört le. Az indexbúrámból egy 20forintosnyi érme méretű darab hiányzott. Minden működött.
Egy dolog volt furcsa: A kormny erősen lejtett balra. Érdeklődtem a facebook-csoportban is, és mivel tapasztalata egyik márkatársnak sem volt, így nekiálltam a bontásnak.
A lejtést kiegyenesíteni nem tudtam. Viszont összerakni se. Olyan feszültség volt az elemekben, hogy egy csavar sem találta a hozzáillő lukat. Legyintettem, és szégyen ide, beszólogatás oda, elindultam lógó kormánnyal a szerelőhöz.
A mester miután megnézte a munkadarabot, annyit mondott, hogy küld rá gyógyító energiát.Ezzel megfordult, és megjelent a szerszámmal. Egy kétcollos, kb 1 méteres csővel. Kormányra felhúzta és azzal kiegyengette. A teljes művelet kb 67 másodpercig tartott. Ezt követte egy láncfeszesség állítás (14 másodperc).
Ismét használatban!