Én kifejezetten ilyen felépítésű, rendszerű motort kerestem. Hogy milyen célra, az kiderül a posztból.
A főváros déli sarkában (XXII. kerület) lakom, még délebbre lévő (Diósd) irodában dolgozom
Munkám miatt, gyakran (és gyorsan) kell eljutnom a XXII., XI., IX., X. kerületbe. Tehát jobbára olyan útvonalakat használok, amit már lakott területen vannak, vagy legfeljebb 70km/h-s sebességhatárral használhatók.
Nagycsaládos vagyok, gy a kéttonnás, hétszemélyes autót egyszemélyes közlekedésre használni se nem gazdaságos (8 liter gázolaj/100 km), se nem praktikus (dugóban állni a többi vassal), és leginkább nem környezetbarát.
Így született meg a döntés: Olyan motor kell, ami B-s jogsival vezethető, a hosszú bevezető szakaszok miatt sebváltós, és mivel nem akarok babrálni a keverék készítésével, csak egyszerűen tankolni akarok, fontos, hogy négyütemű legyen. Legalább egy tárcsafék, hogy meg tudjak állni.
Így lett tehát a Mex Sahara, ami a következő módon teljesíti a feltételeket:
- négysebességes, körváltós. Nincs kuplungolás, csak pedálozás a sebváltáskor.
- négyüteműmotor, ami B-s jogsival vezethető
- a 60-as tempót remekül tartja. Ezzel már a forgalom részese tudok lenni. Ezzel a sebességgel sem másoknak nem kell kellemetlen manőverbe kezdeni miattam, sem nekem nem kell befosnom, ha egy busz ér mögém.
- az elől lévő tárcsafék fékkarral, a hátsó dobfék pedállal működtethető. Jól adagolható.
- a motor nem szélesebb, mint bármelyik kategória-béli társa. Ezért a kocsisorok közötti haladásra alkalmas.
Példaként: A legnagyobb reggeli dugóban, egy Diósd-IX. Soroksári út útvonal kb 30-35 perc alatt járható meg. Mindez ugyanazon az útvonalon, ugyanakkor kocsival minimum 1 óra. Tehát a dugóban ácsorgás kilőve. A fogyasztás 2 liter alatt nem sokkal.
100 km-t autóval 3.300 Ft-ért tudok megtenni. Motorral 800-ért. A kettő közötti különbözet 2.500Ft.
Hogy nincs parkolási díj, egyelőre nem domináns. Az így megspórolható összegről nem is érdemes írnom egyelőre, annyira nem jelentős.
Ott van ugyanakkor a tárolóhelyek kapacitása. A társkán szinte sosem nehezebb két kilónál. Határidő napló, szükséges papírok, toll, egy iratrendező, kulcsok (ebből sok!), és esetleg 2-3 szem gyümölcs. Tehát nem vagyok pizzafutár, vagy alkatrész-kiszállító. Nem volt tehát feltétel, hogy hatalmas csomagtér legyen. De az, hogy ennek a motornak gyakorlatilag nincs csomagtere, engem is meglepett.
Egy darab, láthatósági mellény gyakorlatilag be is lakta a rendelkezésre álló, mintegy 0,3 literes teret. És ezzel vége. Ha tehát ennél több holmit vinnél, vagy készülj fel egy csomaghálóval, vagy egy csomagtartó dobozt kell felszerelned.