HTML

Mex Sahara

Friss topikok

  • indamain: Sajnáljuk, a keresett fájl nem létezik. Győződjön meg róla, hogy a helyes URL-címet adta meg, és ... (2019.08.16. 23:45) Szerelési kézikönyv - Kincs közkézen
  • container: Sziasztok! Emelkedőkön mennyire lehet használni a Saharát? A váltóval jobb, mint egy sima automat... (2014.11.17. 09:31) Milyen célra jó a Mex Sahara?
  • mexsahara: @rockneverdie: nabassz! A motor nem erdekes, neked jobbulast! (2014.04.13. 18:02) Facebook
  • Juhasz Gyula: aprod.hu/hirdetes/motor-sahara-mex-ID1TJGn.html (2014.03.31. 13:06) Felfigyelnek rá!

Címkék

Milyen célra jó a Mex Sahara?

2013.04.23. 18:50 mexsahara

Én kifejezetten ilyen felépítésű, rendszerű motort kerestem. Hogy milyen célra, az kiderül a posztból.

A főváros déli sarkában (XXII. kerület) lakom, még délebbre lévő (Diósd) irodában dolgozom
Munkám miatt, gyakran (és gyorsan) kell eljutnom a XXII., XI., IX., X. kerületbe. Tehát jobbára olyan útvonalakat használok, amit már lakott területen vannak, vagy legfeljebb 70km/h-s sebességhatárral használhatók. 
Nagycsaládos vagyok, gy a kéttonnás, hétszemélyes autót egyszemélyes közlekedésre használni se nem gazdaságos (8 liter gázolaj/100 km), se nem praktikus (dugóban állni a többi vassal), és leginkább nem környezetbarát. 

Így született meg a döntés: Olyan motor kell, ami B-s jogsival vezethető, a hosszú bevezető szakaszok miatt sebváltós, és mivel nem akarok babrálni a keverék készítésével, csak egyszerűen tankolni akarok, fontos, hogy négyütemű legyen. Legalább egy tárcsafék, hogy meg tudjak állni.

Így lett tehát a Mex Sahara, ami a következő módon teljesíti a feltételeket:
- négysebességes, körváltós. Nincs kuplungolás, csak pedálozás a sebváltáskor.
- négyüteműmotor, ami B-s jogsival vezethető
- a 60-as tempót remekül tartja. Ezzel már a forgalom részese tudok lenni. Ezzel a sebességgel sem másoknak nem kell kellemetlen manőverbe kezdeni miattam, sem nekem nem kell befosnom, ha egy busz ér mögém.
- az elől lévő tárcsafék fékkarral, a hátsó dobfék pedállal működtethető. Jól adagolható. 
- a motor nem szélesebb, mint bármelyik kategória-béli társa. Ezért a kocsisorok közötti haladásra alkalmas. 

Példaként: A legnagyobb reggeli dugóban, egy Diósd-IX. Soroksári út útvonal kb 30-35 perc alatt járható meg. Mindez  ugyanazon az útvonalon, ugyanakkor kocsival minimum 1 óra. Tehát a dugóban ácsorgás kilőve. A fogyasztás 2 liter alatt nem sokkal.
100 km-t autóval 3.300 Ft-ért tudok megtenni. Motorral 800-ért. A kettő közötti különbözet 2.500Ft.
Hogy nincs parkolási díj, egyelőre nem domináns. Az így megspórolható összegről nem is érdemes írnom egyelőre, annyira nem jelentős.

Ott van ugyanakkor a tárolóhelyek kapacitása. A társkán szinte sosem nehezebb két kilónál. Határidő napló, szükséges papírok, toll, egy iratrendező, kulcsok (ebből sok!), és esetleg 2-3 szem gyümölcs. Tehát nem vagyok pizzafutár, vagy alkatrész-kiszállító. Nem volt tehát feltétel, hogy hatalmas csomagtér legyen. De az, hogy ennek a motornak gyakorlatilag nincs csomagtere, engem is meglepett.
Egy darab, láthatósági mellény gyakorlatilag be is lakta a rendelkezésre álló, mintegy 0,3 literes teret. És ezzel vége. Ha tehát ennél több holmit vinnél, vagy készülj fel egy csomaghálóval, vagy egy csomagtartó dobozt kell felszerelned. 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mexsahara.blog.hu/api/trackback/id/tr345237025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rockneverdie 2013.06.01. 12:45:43

Sziasztok!
Nekem egy Sherpám van, 7éves. 28 ezer km van benne. Eddig semmi baj nem volt vele. Olajcserén, és izzócserén kívül csak fékpofát kellett rajta cserélni. A műanyag idomok valóban rosszak, hajlamosak csak úgy maguktól törni, de kis 2 komponensű ragasztó eddig megoldotta a problémát. :)
Jól megy, jó hangja van, keveset fogyaszt, megbízható, mi kell még?! Majd rakok fel róla képet.

Héjja Tibor

mexsahara 2013.06.17. 21:55:13

@rockneverdie:
Ha a motor szerelésével, hibamegelőzésével, karbantartásávael kapcsolatban bármilyen tapasztalatod van, örömmel venném!

mexsahara 2013.07.13. 12:45:45

@rockneverdie: olyan labkozotti csomagtarto nekem is jol jonne. Foleg olyan, ami oldalt halos. Vajon van atjaras a tipusok kozott? Kompatibilis ez a racs a saharara?

rockneverdie 2013.07.19. 20:05:44

Szerintem a Saharának szélesebb az a láb közötti része, ahová a csomagtartó rámenne. Meg nem tudom, rögzítő csavaroknak van-e hely, vagy máshogy kellene megoldani...

rockneverdie 2013.07.19. 20:20:58

Szóval azt mondjátok, hogy a Sherpa 110 ccm?

truco 2013.07.26. 10:52:05

@rockneverdie: Én a Mexmotors.hu oldalon találtam az infót,de az a Sahara-ról szólt. Az érdekelt volna,hogy a két tipus motorja ugyanaz lenne,vagy teljesen más.

container 2014.11.17. 09:31:00

Sziasztok!

Emelkedőkön mennyire lehet használni a Saharát? A váltóval jobb, mint egy sima automata? Olvastam, hogy a XXII - Diósd vonalon mozogsz, remélem van ezzel kapcsolatban tapasztalatod, vagy esetleg másoknak. Budán lakom itt is használnám, és jó volna tudni hogy 100 kg-os tömegem mellett föl bír-e menni az itteni emelkedőkön, mielőtt veszek egyet.

Előre is köszönöm a segítséget!
süti beállítások módosítása