HTML

Mex Sahara

Friss topikok

  • indamain: Sajnáljuk, a keresett fájl nem létezik. Győződjön meg róla, hogy a helyes URL-címet adta meg, és ... (2019.08.16. 23:45) Szerelési kézikönyv - Kincs közkézen
  • container: Sziasztok! Emelkedőkön mennyire lehet használni a Saharát? A váltóval jobb, mint egy sima automat... (2014.11.17. 09:31) Milyen célra jó a Mex Sahara?
  • mexsahara: @rockneverdie: nabassz! A motor nem erdekes, neked jobbulast! (2014.04.13. 18:02) Facebook
  • Juhasz Gyula: aprod.hu/hirdetes/motor-sahara-mex-ID1TJGn.html (2014.03.31. 13:06) Felfigyelnek rá!

Címkék

A Forgalmazó mondja

2013.06.17. 21:55 mexsahara

Volt némi gondom a múltkor. Megkerestem az (egyik?) forgalmazót. 

Konkrétan a cserélendő olaj jelzése érdekelt. Írtam is egy mailt, amire legnagyobb meglepetésemre nem írásos választ kaptam a Forgalmazótól, hanem egy telefonhívást. Még aznap!

Kifejezetten jóízű beszélgetésbe keveredtünk a motorról.
Így jutottam a következő fontos infókhoz:
- Minden alkatrész rendelhető,
- kb 100-150 km-enként érdemes megolajozni a láncot. Ennek a célja az, hogy a lánc ne egye meg a fogaskereket,
- a javasolt olaj "tízharmincas",
- a hátsó tag zsírzásával a kellemetlen nyiszogó hang is elhárítható.

A láncolajozást még csak fejben oldottam meg. Lényege, hogy a folyamatos láncvédő ház szerelgetés helyett fúrok rá egy lukat (az agy felől), és onnan fújom be a kenőanyagot.

Ha a szereléssel kapcsolatban bármilyen tippetek van, örömmel venném azokat a kommentek között!

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mexsahara.blog.hu/api/trackback/id/tr855366304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

truco 2013.06.18. 17:17:22

Szia!
Nem kevés az a 100-150 km? Ha 2-3 nap alatt beleteszem,akkor már olajozzam is a láncot? Amelyik motor nem rendelkezik ilyen zárt láncvédővel,még annál sem kell ilyen időközönként kenést adni a láncnak. A zárt láncvédőnek meg szerintem az a lényege,hogy ne jusson be olyan könnyedén a szennyeződés a lánchoz és a fogaskerékhez.

mexsahara 2013.06.19. 07:03:25

@truco:
...én csak a forgalmazó javaslatait tolmácsolom!

truco 2013.06.20. 12:28:21

@mexsahara: Természetesen olvastam a bejegyzést,tudom hogy a forgalmazó tanácsolta ezt a műveletet,csak kevésnek tartottam a km futást. Amúgy mi újság a motorral? Rendben üzemel rajta minden? Semmi hibajelenség(a küllőket kivéve)? Hány km-t tettél bele,mióta használod,hogyan alakult a fogyasztása? Előre is köszi

dozer12 2013.06.22. 07:32:05

'A láncolajozást még csak fejben oldottam meg. Lényege, hogy a folyamatos láncvédő ház szerelgetés helyett fúrok rá egy lukat (az agy felől), és onnan fújom be a kenőanyagot.,

Nem kell fúrni ! A bal hátsó lábtartó alatt van egy műanyag dugó a lánc beállításhoz, kipattintod és beolajozod a láncot.

dozer12 2013.06.22. 07:50:59

A láncról jut eszembe, hogy a kézikönyvben a lánc beállításának leírása hibás, ugyanis ott terheletlenül ( sztenderen ) ír 20mm holtjátékot. Ezzel csak az a gond, hogy ha ráülsz akkor a lengővilla berugózik és a lánc megfeszül (túlfeszül) ez a jelenség fokozódik ha menet közben berugózik még jobban a villa. Ezért az aki a motort használja üljön rá fel és kérjen meg valakit a beállításhoz, terhelve kell meglenni a holtjátéknak.
Inkább legyen lazább a lánc, mint feszes mert azzal több kárt okozol!

zerkalorama 2013.07.01. 20:47:06

Sziasztok,

Nekem mex sherpám van, és ha már láncnál tartunk, milyen tipust kell vennem rá?

truco 2013.07.02. 12:30:42

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék,hogy a Sherpa-nak is ugyanaz a motorja mint a Sahara-nak? Mert nem találok a neten semmi adatot róla,de a Sahara-ról igen. Az adatok alapján kb. 119.6 ccm a Sahara motorja. Furat X löket:52.4x55.5 mm
Szóval a Sherpa-t is ilyen motorral szerelték volna,csak a külcsin más? Ugyanez lenne a kérdésem a Keeway Partner-ről is,az szerintem teljesen megegyezik a Sherpa-val.

mexsahara 2013.07.02. 13:02:24

@truco:
A Saharát a forgalmazó 50ccm-re mondja. :O

truco 2013.07.02. 17:23:38

@mexsahara: A Mexmotors.hu oldalon találtam az infót,50 ccm-esnek van titulálva,de a számok mást mondanak...

zerkalorama 2013.07.04. 14:33:31

sziasztok,

van egy problémám: amikor motorfékkel megyek, majd gázt adok, akkor valami csattan a bolkban, attol függ mekkora gázt húzok(minél kisebb gázt adok, annál kissebb a csattanás, néha sikerül elkerülnöm a koppanást). kb olyan hangja van mintha az egyik oldaldeknit egy villáskulcsak megkoppintanám.
Motorolajat kb 2ezer kilométerenként cserélek, ezt leszámítva megbízhatóan müködik.
Van valami ötletetek?

zerkalorama 2013.07.08. 15:56:21

Ma voltam bent a :
redhotmotors.hu/ .
Azt mondták ekkora holtjáték még belefér, a szerelő szerint ez még normális.
De ha javítani akarom, akkor olcsobb ha veszek bele új blokkot.

Jojoker 2013.07.09. 00:08:37

@zerkalorama:
Hát akkor kb várd meg míg megkotlik a blokk, mert túlméretés dugó sincs nekik túl sok ha az kopna el....
Kína nem gyárt...
Én nézegettem a típust, de még nem vettem a bátorságot. Lehet a röpsúly szabadult el.

rockneverdie 2013.07.19. 20:27:38

Nekem akkor adott koppanó hangot gázadáskor, amikor a hátsó keréknél lévő, úgynevezett "menesztő gumi" szétszakadt, és a meghajtó kerék közvetlenül a dob belsejének ütközött, nem csillapította a gumi.

rockneverdie 2013.08.04. 13:02:50

A forgalmazó milyen motorolajat javasol hozzá? Én eddig Castrol Actevo Xtra 10W40 olajat használtam.

zerkalorama 2013.08.12. 13:45:02

Sziasztok,

Végül kiderült mi volt a koppanó hang.
Nem sokkal elötte olajat cseréltem, Én is a fent említett Castrol Actevo Xtrat használom, de a boltban rábeszéltek egy másik fajtára(nem emlekszem a tipusára).
Rövidebbre vettem az olajcsere periódust, amikor leeresztettem, gyanusan híg volt az olaj, azóta Castrol Actevo Xtra van benne és elmult a koppanás.

Majd ha lessz időm, leírom a motor történetét.

Balázs

rockneverdie 2013.08.29. 19:55:11

Rendeltem menesztő gumi szettet, mert a gyári finoman szólva szétment, és a meghajtás már kezdte elkoptatni az ütközőket. Ma megjött, be is szereltem. Ez sokkal vastagabb mint a gyári, örök élet+1 nap. kepfeltoltes.hu/view/130829/448020623_j_k_p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Zol1 2014.03.01. 09:29:28

@truco: Sziasztok! Láncspray -től függ a dolog. Egy komolyabb spray -nek jobb a tapadása és a kenőképessége is. Ha megveszel egy olcsó lánckenőt az biztos, hogy sűrűbben kell fújkálni és hamarabb "leveri".
süti beállítások módosítása