Azt már tudtam, hogy két lehetőségem van: Régi olasz/japán vagy kínai újabb. Mindkettő lutri.
Végül a kínai mellett döntöttem. 36 évesen már nem vágytam kiskerekű "pöcsköszörűre". Ellenben feltétel volt a nagy kerék, a tárcsafék elöl és 50-60 km/h-s max sebesség, amit tartósan (3-4 km) is bírnia kell.
Továbbá a tököm tele lett az állandó keverék-kotyvasztással. A négyütemű tankolása adta "luxusra" vágytam: Begurul, megtankol, kigurul.
Rövid szűrés után akadtam a Mex gyártmányra. Naná, hogy japán koppintás licensz.
Mint a kínai gyártmányok többsége, ez a termék is rengeteg matricával (terméknévvel) megvásárolható.
A Sahara kapható Keeway Partnerként és Honda Wave-ként is.
A legfontosabb adatai:
körváltós, félautomata (nincs kuplung), 4sebességes, négyütemű, elől tárcsafékes, minimális rakodó hellyel, kellemes hangja van.
Én egy kiskunfélegyházi darabra csaptam le. 120eFtos vételárában 2007. évi gyártás, 2100(!)km, kifogástalan külcsin és apróbb (kínai motorkra jellemző) hibák foglaltattak benne.
A motor kipróbálása után, a csípős hideg ellenére egyértelmű volt, ez a darab kell nekem.
Állítva befért a csomagtaróba. (Családi autó, 7 személyes) Csak két ülést kellett kivenni, egyet meg lehajtani. Rögzítés után, indulhattunk is haza.