HTML

Mex Sahara

Friss topikok

  • indamain: Sajnáljuk, a keresett fájl nem létezik. Győződjön meg róla, hogy a helyes URL-címet adta meg, és ... (2019.08.16. 23:45) Szerelési kézikönyv - Kincs közkézen
  • container: Sziasztok! Emelkedőkön mennyire lehet használni a Saharát? A váltóval jobb, mint egy sima automat... (2014.11.17. 09:31) Milyen célra jó a Mex Sahara?
  • mexsahara: @rockneverdie: nabassz! A motor nem erdekes, neked jobbulast! (2014.04.13. 18:02) Facebook
  • Juhasz Gyula: aprod.hu/hirdetes/motor-sahara-mex-ID1TJGn.html (2014.03.31. 13:06) Felfigyelnek rá!

Címkék

Halad, fogyaszt, tankol, mosolyog

2013.04.30. 06:58 mexsahara

Van, mikor mosolyogva jövök el a benzinkút kasszájától

A kéttonás , nagycsaládi igényeket is kielégítő dízel autónk fogyasztása 8 l/100km. Ehhez önfegyelem és megszállottság (kényszeresség, mint amilyen nekem van) szükséges.

A havi tankolás összege, a megtett úthoz viszonyítva is, komoly terhe ró a családi költségvetésre. Ehhez képest, Mex Saharával ez így néz ki:

Az utam kb. fele nyílt országút. Itt gyakorlatilag a mutatót nem engedem 60 km/h alá. A város sűrűjébe érve is tudok haladni, hiszen az autók közötti folyosót használom (Külön köszönet az együttműködésre képes és hajlandó autósoknak!). Így alakul ki a szerintem gazdaságosnak mondható 1,8-1,9 l/100km-kénti fogyasztás.

Még korábban írtam a benzinszint mutató tréfájáról. Ez a tapasztalat kellőképpen belém verte az ideget, így nagyjából 120-140 km-ként kigurulok egy tankolásra. 
...és még így sem nagyon fizetek többen 1.000 (EGYEZER) Ft-nál.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mexsahara.blog.hu/api/trackback/id/tr985251474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MEXBéla 2013.05.21. 16:59:21

Szia, Nekem már több mint 2 éve van ilyen motorom eddig pontosan 7ezer km-en vagyok túl vele és én 5ezer kilométerrel vettem jó állapotban. Annyit tudok mondani hogy ***, de ha szeretnéd hogy kultúráltabban kifejezzem magam egy szóval akkor azt tudnám mondani hogy ******. Sajnos nem megy. Inkább leírom a fontosabb dolgokat amiket átéltem vele és döntsd el te mit mondasz rá. Csak a fontosabb történéseket írom le. Kezdjük ott hogy egyszer csak elszakad a lánc, nem is értem hogyan. Aztán az összes kapocsoló amin a motoron van index, duda, világítás, önindító mind szétesett és cserélni kellett, nade ehhez beszerezni bármit is méretazonosat lehetettlen. Aztán mentem mentem a jó magyar utakon és egy kissebb huppanonál fogta magát a kipufogóm és a heggesztésnél elvált és úgy gondolta nem tart velem. Aztán megint mentem mendegéltem és az egyik küllő úgy gondolta hogy kitörik a hátsó kerékből. Aztán mentem tovább és mire beértem a munkahelyemre már azt vettem észre hogy 8 db küllő hiányzik a hátsó kerékből. Mindegy mint eddig mindent ezt is megcsináltattam. Aztán elkezdett egy kicsit a fék rakoncátlankodni és amikor szétszedtük a hátsó féket akkor mintha valami apró fecnire vágta volna a menesztő gumikat úgy szortuk ki a földre őket. Persze ilyen gumit se lehet kapni. Aztán nem csak a menesztő gumi volt darabokban hanem a féket összefogó rugó is gondolta hogy eltörik és hát ezt is kinkeservesen tudtam csak szerezni. De nem csüggettem és ezeket is megcsináltam. Aztán egyszer csak menet közben éreztem egy kis fura mozgást a lábam alatt és hát a 4db csavarból ami tartótta a lábtartót már csak 1db volt becsavarva a többi csak úgy kicsavarodott és eltünt. De ez még semmi az a csavar ami tartja a motort a vázhoz az eggyik utamon egyszer csak 3db-ba tört az újnyi vastag tengelytartó csavar. El se hiszem hogy egy csavar 3db-tud törni ha nem látom. Aztán de nem utolsó sorban a váltó kezdett el furán viselkedni és mikor szétszedtük érthetettlen okból a váltásnál fontos szerepet betöltő edzett kis csavar menete lemaródott és szabadon mozgott a váltóban és nem lehetett váltani. Folytassam? Van még. A pipa, a levegő cső, az üzemanyag cső, a karburátor, az első fék mind mind problémás. És most legutóbb az a lapos rúd ami hátul tartja a dobféket hogy ne tudjon elfordulni na annak a csavarja tört ketté és esett le na ettől elszakad a hátsó fék bowden és elment a hátsó fék menet közben és mire érsze vettem volna mivel nem kellett fékeznem mert hosszú egyenes úton mentem addigra mivel nem tartotta semmi a hátsó dobféket szépen lecsavarodott a hátsó tengelynek a csavarja is és arra lettem figyelmes hogy a hátsó kerék érdekesen kezd szitálni alattam 60km/h sebességnél, ismétlem hátsó fék nélkül 60nál félig kilógó tengellyel. Eggyet tudok tanácsolni minden 500km után ellenőrizd le az összes csavart ami létezik a motoron mert nem tudhatod épp melyik gondolja úgy hogy nem akar bent lenni. És miért nem adom el mert hogy mindent kicseréltem rajta már így nincs szívem eladni. De már várom a következő meghibásodást. Biztosan az is az életemre akar törni majd. Szóval ezek után mondj egy magyar szót amit érdemel ez a kincs.

MEXBéla 2013.05.21. 17:01:06

Félreérthetően írtam le hogy mennyit mentem vele ezért pontosabban leírom hogy 5ezer volt benne mikor megvettem és én mentem vele 7ezret tehát most van benne 12ezer.

MEXBéla 2013.05.23. 10:42:23

Máris itt a következő eset. Egy hét se kellett neki. Most a hátsó fék pofa tört ketté menet közben. Valószínű hogy az előző esetnél meggyengült de akkor is. Menet közben befogott a hátsó fék és ennyi se előre se hátra. Ha utána néznék és tudnám hogy kell blogot indítani akkor lehet azt kellene mert ez már vicc.
süti beállítások módosítása